Tuesday, September 6, 2011

Cinta Itu Menyakitkan?

Dulu penat bila dgr soalan.. "Bila nak kawin ni?"

Ada jgk gurau kasar.. "Kau ni x nak kawin ker..? nabi x ngaku umat wo.."
--> uish.. agak2x lah gurau tu.. aku pun ade perasaan jgk ler.. sape yg x mau kawin.. semua org impikan hidup bersama orang tersayang..

Skrg ni, dah lali dah.. hehe.. tak heran dah.. tanye lh byk mane pun.. aku mesti jawab ngn senyuman yg lebar, "lepas raya.. nnt jemput lah datang ek.."
--> raya ape? tahun bila? Wallahu 'Alam.. tgg la bila aku dh jumpe jodoh dunia n akhirat nnt.. hehe..

Andai kata dah Allah dah Tetapkan aku tak jumpa jodoh kat dunia ni.. InsyaAllah.. akan bertemu jugak kt akhirat kelak.. itu janji Allah..

Isk.. touching la plk.. huhu

Tapi.. cinta mmg menyakitkan.. bg aku lh.. setiap orang ade pendapat masing-masing kan..

Tapi.. hati aku ni.. suka n rindukan seseorang.. hanya mampu curi-curi pandang dr jauh je.. aku tak mampu nak jadi seperti Saidatina Khadijah Radiallahu 'Anha, yg begitu ikhlas n berani melamar Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam..

Aish... susah la nak kata..
Gambar dari Google
"Ya Allah... andai dia yg Kau Ciptakan utk ku.. aku rela utk terus merindui dia.. tapi.. andai dia bukan jodohku.. bantulah hambaMu ini.. jauhkan lah perasaan ini sejauh2xnya.. hapuskan lah rindu ini dari hati HambaMu yang hina ini.. Sesungguhnya hanya padaMu lah aku berserah.. amiinn.. "

7 comments: